Türkiye’nin en büyük nilüfer bahçesi: Beyşehir Gölü

15.09.2021
102

Yaklaşık 7 kilometrelik uzunluğu ile Türkiye’nin en büyük nilüfer bahçesi olarak gösterilen Beyşehir Gölü’nün Çiftlik Mahallesi kıyılarındaki görenleri büyüleyen alan, artan ziyaretçi trafiği ile bu yıl ilçenin yeni cazibe ve çekim merkezi oldu.

ARA REKLAM ALANI

KOPARTMANIN CEZASI 73 BİN LİRA

Kıyıdaki sazlıklar ortasından teknelerle geçildikten sonra ulaşılabilen ve adeta nilüfer çiçeği tarlasını andıran bölge, fotoğraf sanatkarlarının ve gezginlerden ağır ilgi görüyor. Göldeki nilüferleri kopartmanın cezası ise 73 bin TL.

GÜN DOĞUMU SU YÜZÜNE ÇIKARKEN, ÖĞLENDEN SONRA SU ALTINA GİRİYOR

Beyşehir Gölü üzerinde açan nilüferler, gün doğumunda su yüzüne çıkıyor, öğlenden sonra ise su altına giriyor. Nilüferler ziyaretçileri hayran bırakıyor.

Ziyaretçiler, geldikleri alanda bol bol fotoğraf ve görüntü çekip, özçekim yaparak bu seyrine doyum olmayan görselleri ferdî toplumsal medya hesaplarında da paylaşıyor.

Göle kıyısı bulunan Çiftlik Mahallesi’ne gelen ziyaretçiler, düzenlenen tekne tipleri ile nilüfer bahçesini daha yakından görme imkanı bulabiliyor.

“TÜRKİYE’NİN HER YERİNDEN NİLÜFER BAHÇESİNİ GÖRMEK İÇİN GELİYORLAR”

Gölde nilüfer bahçesine gezinti teknesi ile tipler düzenleyen İbrahim Erdoğan, Türkiye’nin en büyük nilüfer bahçesine sahip olan Beyşehir Gölü kıyılarında başlattıkları tiplerle yeni bir çekim merkezi oluşturduklarını belirterek, “Nilüfer bahçemiz şu an bulunduğumuz limana yaklaşık 5 dakika bir arada bulunuyor. Nilüfer bahçesine seyahatler düzenleyebilmek için bu yıl bölgemize bir gezinti teknesi kazandırdık. Kalabalık küme ya da topluluklar oldu mu bu teknemizle seyahat düzenlerken, daha az sayıdaki ziyaretçilerimizi ise daha küçük teknelerimizle nilüfer bahçemize getirip götürüyoruz” dedi.

Beyşehir’de geçtiğimiz yıllarda keşfedilen nilüfer bahçesini bu yıl düzenledikleri tiplerle Türkiye’nin her yerinden ilçeye gelenlere tanıtıp turizme kazandırmanın memnunluğunu yaşadıklarını lisana getiren Erdoğan, “40 gün oldu tekne cinsleri düzenlemeye başladık. Bilhassa geride kalan Kurban Bayramı tatilinde bayağı bir seyahat yoğunluğumuz oldu. İlçemize gelen ve nilüfer bahçesini görmek isteyen konuklarımıza yardımcı olup, bu görsel hoşlukları yakından göstermeye çalışıyoruz. Türkiye’nin her yerinden nilüfer bahçesini görmek için geliyorlar. Hatta Türkiye’ye tatil için gelenler de Beyşehir’imize gelerek bu hoşlukları görmeye başladı” dedi.

Bölgenin düğün fotoğrafçılarının da fotoğraf çekim merkezi haline geldiğini belirten Erdoğan, “Burada düğün fotoğrafçılarımıza da hizmet veriyoruz, onlar da gelin damat çekimi fotoğrafları ile görüntülerini burada çekip unutulmayacak güzelliklerde dış çekimlere sahip olabiliyorlar. Çiftlerimiz de hem burayı yakından görüyor hem de düğün albümlerinde çok hoş görsellerin yer alacağını düşünerek çok memnun ayrılıyorlar.

Burası bu manada son periyotta ilçemizin yeni bir cazibe merkezi olmaya başladı. Maksadımız burayı daha çok tanıtıp bölge turizmine kazandırmaktı. Bu gayemize ulaşıyoruz. İç Anadolu’da, Konya’da bu türlü bir hoşluğun olduğunu herkese göstermek istiyoruz. İnşallah önümüzdeki yıllarda bu bölgenin daha çok ziyaretçi çekeceğini umuyoruz” diye konuştu.

İbrahim Erdoğan, Tabiat Muhafaza ve Ulusal Parklar 8. Bölge Müdürlüğü Beyşehir Ulusal Parklar Şefliği’nin de burada bulunan nilüfer bahçesi ve artan ziyaretçi yoğunluğu nedeniyle gelen ziyaretçilerin kıyıdan da izleyebilmesi için bir seyir terası inşa etmeye başladığını da belirtirken, “Bu manada kendilerine çok teşekkür ediyoruz. İnşallah buraya gelen kuş gözlemcileri, tabiat fotoğrafçıları, doğaseverler ve ziyaretçilerimiz nilüfer bahçesini seyir terasından yükseklerden de görüp gözleyebilecek. Emeği geçenlere teşekkür ediyoruz” dedi.

“NEPAL’E GİTMEYE GEREK YOK, BEYŞEHİR’E GELİN”

Arkadaşlarıyla birlikte Ilgın ilçesinden nilüfer bahçesini görmeye geldiğini söyleyen Nagihan Aslan, “Türkiye’nin en büyük nilüfer bahçesiymiş. Biz de o denli duyduk geldik görmeye, çok hoş çıkın çıkın gelin. Hoş görsel bir şölen burası” diye konuştu.

Ziyaretçilerden Gülşirin Kemerli de, toplumsal medyadan görüp geldikleri göldeki bahçeyi çok merak ederek geldiklerini belirterek, “Bu kadar hoş olacağını düşünmüyordum, Sahiden büyülendik. Birinci kez bu türlü bir tecrübe yaşıyorum. Yani Nepal’e gitmeye gerek yok, katiyen buraya gelin” dedi.

Nilüfer bahçesine düzenlenen tekne çeşidine katılan Ayşegül Özbil, nilüfer bahçesini görmek için Konya vilayet merkezinden Beyşehir’e geldiğini anlatarak, “Konya’dan yalnızca bu nilüfer bahçesini görmek için buraya geldik. Herkes geliyordu, çok hoş görünüyordu. Biz de gelmek istedik. Sahiden görülmeye bedelmiş, kusursuz bir yer, Beyşehir’de olması da çok hoş. Tekne ile gittik ve anlatılmaz ki, görülmeye kıymet, kesinlikle gelinmesi gerekiyor” diye konuştu.

Konya’dan Beyşehir’e gezmeye geldiklerini belirten İbrahim Halil de, “Beyşehir’e gezmeye gelmiştim. Arkadaşlarımızdan duydum nilüfer bahçesi olduğunu. Geldik, gezdik, tekne çeşidine katıldık. Bayağı güzelimize gitti. Birinci kere nilüfer bahçesi görüyorum. Birinci başta sazlıkların ortasında geçtik tekneyle, daha sonra nilüfer bahçesine girdik. Burada bahçede yüzen ördekleri de gördük. Bayağı hoştu, herkese görmeyi tavsiye ediyorum. Tekne çeşidi mükemmeldi. Fırsat bulursak bir daha gelmek istiyorum” dedi.

REKLAM ALANI
YAZAR BİLGİSİ
TatilTavsiyesi.com Co-Founder. Web tasarım , dijital pazarlama , e-ticaret, video kurgu-montaj, grafik tasarım, seo gibi konularda uzmanlaşmış bir geçmişe sahibim. Hobi olarak fotoğrafçılık blog ve makale gibi işlerle uğraşıyorum.